donderdag 18 februari 2010

Carnaval!



Jaja... Dit weekend was het weer zover! Gekkenhuis in het zuiden van Nederland! Ook ik, als officiële inwoner van Maastricht, heb me dit weekend weer lekker uitgeleefd.
Als niet-Limbo, of 'boer' zoals echte Maastrichtenaren mensen van buiten Maastricht noemen, begrijp je carnaval eigenlijk niet echt. Ik woon er nu al meer dan een jaar en ik heb twee carnavals echt mee mogen maken. Nou, je kijkt je ogen uit!

Vooral 11 november voelde ik me een beetje opgelaten. Midden in de winter wanneer je eigenlijk nog niet aan carnaval denkt, staat heel Maastricht op z'n kop en is het één groot feest op het Vrijthof! Heel bijzonder.

Zaterdag heb ik carnaval gevierd samen met een vriend uit Soest die bij mij logeerde dit weekend. Grappig was dat we Minister Plasterk nog tegen kwamen in de stad rond een uur of één. We konden het moment natuurlijk niet laten lopen om even een plaatje te schieten samen met hem. Na het maken van de foto maakte ik de opmerking: 'Wat leuk dat u ook in Maastricht bent vanavond!', waarna hij tegen mij zei: 'Ik vind het ook heel leuk dat jij er bent!'... Hahaha, is dat niet leuk om te horen van een minister?!




Cheers!

-Jolanda.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten